3.103.749 nöjda kunder
Europas nr. 1 inom träningsutrustning
Lita på våra kunder.
Aktuellt finns 74.796 produktomdömen
66x i Europa hitta butik
stores
Trygg e-handel
Din beställning är krypterad med 256 bitars SSL.
Corporate Video
Fitshop erbjuder
  • Europas nr. 1 inom träningsutrustning
  • 3.000.000 nöjda kunder
  • över 7000 produkter inom träning och fitness
  • 66 fysiska butiker
  • 75 egna servicetekniker
header

MEDDELANDE TILL VÅRA KUNDER

Kära kund,

Under de senaste veckorna har vi mottagit ett mycket stort antal nya beställningar.

Den 17 mars 2020 beslutade delstatsregeringarna i Tyskland att alla gym gradvis måste stänga som en åtgärd mot spridningen av coronaviruset. Som ett resultat har många kunder vänt sig till oss för att beställa träningsredskap. Den kraftiga ökningen av efterfrågan i detta sammanhang har gjort att alla verksamhetsområden har nått sin befintliga kapacitet. Under perioder med högre efterfrågan, som Black Friday och julhelgen, är vi vana att ha en höjd beredskap. De nuvarande omständigheterna kunde dock inte planeras och är därför inte jämförbara.

Vi anställer därför nya medarbetare med kort varsel för att kunna hantera den ökade ordervolymen bättre. Tyvärr kommer detta att ta tid.

Vi är stolta över att tillhandahålla utmärkt service till våra kunder, men för närvarande har vi inte möjlighet att besvara alla samtal, omedelbart svara på alla e-postmeddelande och direkt besvara alla frågor via livechatten.

Här följer en kort översikt över den aktuella situationen:

  • Vid eventuella problem med din beställning eller om något behöver förtydligas kommer vi att kontakta dig inom 72 timmar efter att du skickat in din beställning.
  • Den aktuella leveranstiden är 1-10 arbetsdagar från dagen för din beställning.
  • Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss så snart din beställning har skickats. I enlighet med transportföretaget får du då också ditt försändelsenummer och spårningsinformation.
  • De transportföretag vi anlitar kontaktar dig via telefon innan leveransen för att komma överens om ett leveransdatum. Då har du också möjlighet att ordna en alternativ leveransplats och leverans på en annan dag, etc. direkt med företaget.
  • Tyvärr kan vi inte bekräfta leveransdatum innan beställningen lämnar vårt lager.
  • Observera att leverantörerna av paketen och transportföretagen arbetar för att minimera kontakten med mottagarna när paketen överlämnas. Till exempel kräver nu DHL ingen underskrift direkt av mottagaren vid överlämnande av paket och rekommenderade försändelser. DHL-chauffören dokumenterar istället leveransen med sin egen underskrift. Andra tjänsteleverantörer har vidtagit liknande åtgärder.
  • Observera också att våra telefonlinjer samt e-postmeddelande- och livechatt-tjänster för närvarande är mycket upptagna. Om du har kontaktat oss och ännu inte fått något svar, ber vi om ursäkt för detta och betraktar detta meddelande som en uppdatering av orderstatus istället.

Detsamma gäller också för specifika frågor om leveransstatus, som vi tyvärr för närvarande inte kan svara på. Återigen måste vi uppriktigt be om ursäkt för att vi inte har möjlighet att behandla alla förfrågningar just nu. Om du inte får ett meddelande från oss inom de kommande 72 timmarna kommer din beställning att behandlas regelmässigt och du kommer att få din leveransbekräftelse inom kort.

Alla andra e-postmeddelanden som inte gäller leveransstatus kommer att besvaras så snart som möjligt.

Våra medarbetare arbetar outtröttligt med att bearbeta, paketera och skicka iväg beställningar samt svara på dina frågor.

Vi ber om din förståelse vid eventuella förseningar!

Håll dig frisk!

Med sportiga hälsningar
Ditt Fitshop-team

Välkommen till våra butiker
66x i Europa
Storemap
Fitshop
8 medarbetare
ger service och rådgivning
08-403 001 31
info@fitshop.se