adidas

adidas – Creating the New!
adidas är den näst största sportproduktstillverkaren i världen och som sådan, ledande inom utveckling och design. För det kan adidas till mångt och mycket tacka sin passion för sport. Företaget förstår vikten av att utveckla högkvalitativa sportkläder och adidas träningsutrustning. Även elitidrottare som Lionel Messi, David Beckham och Derrick Rose litar på den enastående produktkvaliteten. adidas inspirerar och skapar nya trender varje dag.

Som pionjär inom sportklädesindustrin erövrar adidas nu också hemmaträningen: sen en kort tid tillbaka kan du välja mellan adidas löpbandet T-16 och ergometercykeln C-16, övertygande hemmaträningsmaskiner för en effektiv uthållighetsträning hemma – för tillfället exklusivt hos Sport-Tiedje!
adidas - Översikt över alla kategorier (33)

Hela variationen från adidas

Adidas har satt det ambitiösa målet att hjälpa idrottare på alla nivåer att uppnå maximal förmåga. För att kunna uppnå detta erbjuder Adidas alla atleter den bästa möjliga produkten för just sin sport. Exakt detta står det kända varumärket, de tre ränderna, för.

Med mer än 660 miljoner produkter per år utövar adidas en flermärkesstrategi Vare sig det handlar om en toppidrottare eller en fashionista: alla förtjänar att återupptäcka adidas-produkterna och därigenom bevara sin individualitet. adidas erbjuder ett enormt utbud av matchande produkter för ett brett spektrum av konsumenter - inom i princip alla sporter.

I Sport-Tiedjes online-shop hittar du vid sidan av adidas sportkläder och sportskor högkvalitativ utrustning för boxning och bordtennis, träningsredskap för funktionell träning, träningsbänkar och skivstångsstationer samt pulsklockor med mer.

Sen september 2016 erbjuder Sport-Tiedje dessutom exklusivt Adidas löpband T-16 och Adidas ergometercykel C-16, de första träningsmaskinerna från Adidas - naturligtvis med de tre ränderna!

adidas i överblick

Adidias mission är att vara världens bästa sportproduktsföretag. För att kunna uppnå detta består adidas av 53 000 medarbetare i över 160 länder som alla har en exceptionell passion för en sportig livsstil. Med engagemang, hängivenhet och laganda driver adidas kontinuerlig utvecklingen framåt och sätter nya standarder inom sport och träning. Som ett globalt företag, är adidas socialt och miljömässigt medvetna och värdesätter mångfald.

adidas – så började allting

Alla stora företag började en gång småskaligt. Framgångssagan för adidas började 1920 i en liten tvättstuga i Mittenfranken där bröderna Dassler mixtrade med sportskor för att få dem att sitta optimalt på varje idrottares fot. Därmed grundades missionen, att kunna erbjuda varje idrottare den bästa möjliga produkten inom den egna sporten. År 1949 grundade Adolf Dassler "Adi Dassler adidas sportskofabrik" och registrerade samma dag det välkända varumärket bestående av de 3 ränderna.

"Undret från Bern“ främjade adidas världsomfattande framgång. De utbytbara skruvdubbarna på de ovanligt lätta fotbollsskorna hos det tyska landslaget skrev historia 1954 och gjorde adidas till ett världskänt namn på alla fotbollsplaner.

Sedan starten har adidas firat stora framgångar, men också bemästrat en och annan utmaning. Sportföretaget har utvecklats och förändrats. Idag blickar adidas framåt, men utan att glömma sina rötter.
Träningsredskap
prova på och testa på plats i butiken!
66x i Europa
Etta i Europa inom träningsutrustning
66x i Europa